Aktualności

Informacja o rekrutacji dzieci

Drodzy Rodzice,

W związku z nadal trwającym stanem pandemii COVID-19 oraz w trosce o nasze bezpieczeństwo wprowadzam procedury składania dokumentów niezbędnych do przyjęcia dziecka do żłobka.

Dokumenty potwierdzające chęć skorzystania z miejsca w żłobku przyjmowane będą w dniach 4-15 maja 2020 roku drogą mailową.

  1. Niżej wymienione dokumenty należy w postaci scanu bądź zdjęcia przesłać drogą elektroniczną do żłobka. Oryginały dokumentów należy dostarczyć w dniu podpisywania umowy oświadczenie usług opiekuńczych.
    1. oświadczenie rodziców/ opiekunów prawnych o zamieszkiwaniu na terenie Gminy Miasto Szczecin, do pobrania http://zespolzlobkow.szczecin.pl/dokumenty/,
    2. zaświadczenie z zakładu pracy o zatrudnieniu / aktualny wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej / zaświadczenie z uczelni zawierające informacje o stacjonarnym systemie studiów / zaświadczenie  wydane przez wójta / burmistrza / prezydenta miasta o prowadzeniu gospodarstwa rolnego,
    3. Pisemne  oświadczenie  o odbyciu  przez  dziecko  ubiegające się o miejsce  w żłobku, obowiązkowych szczepień lub o ich długotrwałym odroczeniu, do pobrania http://zespolzlobkow.szczecin.pl/dokumenty/,
    4. Dokumentem potwierdzającym spełnienie kryterium określonego w ust. 2 a) jest  oświadczenie rodzica o wychowywaniu trojga lub więcej dzieci; jest aktualne orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności.
  2. W razie konieczności bezpośredniego kontaktu z pracownikiem, do placówki przychodzi tylko jedna osoba, po wcześniejszym umówieniu telefonicznym, w dniu pełnienia dyżuru w żłobku, numery kontaktowe podane są na stronie Zespołu Żłobków Miejskich http://zespolzlobkow.szczecin.pl/zlobki/,
  3. Należy przestrzegać 1,5 metrowego dystansu między obecnymi w budynku.

Z poważaniem

Agnieszka Rojek

Dyrektor Zespołu Żłobków Miejskich

Żłobki nadal nieczynne

Informacje ze strony: wszczecinie.pl  https://wszczecinie.pl/aktualnosci,szczecin_nie_otworzy_6_maja_zlobkow_i_przedszkoli,id-34533.html?fbclid=IwAR0sH7ls2xsgAletKlVkGoG3Rbh-qiyYO3rAVThjbNTdG8l5lwBXUrsATbw

– Podjęliśmy decyzję, że 6 maja publiczne żłobki i przedszkola NIE ZOSTANĄ otwarte – poinformował przed chwilą na swoim Facebooku prezydent Szczecina Piotr Krzystek. Jak napisał prezydent, decyzja ta będzie obowiązywać do czasu otrzymania jednoznacznych i szczegółowych wytycznych od służb sanitarnych. Więcej informacji ma przekazać podczas dzisiejszego czatu o godz. 14:30.

Dzieci pozostające na kolejny rok w żłobku

Drodzy Rodzice,

Rodzice dzieci pozostających na kolejny kolejny rok w żłobku (rocznik 2018) nie muszą składać nowych dokumentów naborowych. Po zakończeniu epidemii (lub jeśli się nie skończy to w sierpniu) będziemy podpisywać nowe umowy o świadczenie usług opiekuńczych, trzeba też będzie donieść aktualne zaświadczenia z zakładów pracy o zatrudnieniu. Będę jeszcze Państwa informować. W razie pytań jestem do dyspozycji :)

Propozycje zabaw z dziećmi

W tym tygodniu eksperymenty-  zabawy rozwijające wyobraźnię,  zmysły, spostrzegawczość . Dwa pierwsze eksperymenty dotyczą utrzymania czystości, więc są bardzo aktualne, a trzy kolejne wspierają integrację sensoryczną :)

  1. Eksperyment z wodą i pieprzem

Potrzebujemy szklankę wody i pieprz, miskę i mydło w płynie. Wlewamy wodę do miseczki. Wsypujemy pieprz. Dziecko moczy w tym raczki, widzi jakie są brudne. Mamusia polewa rączki mydełkiem w płynie i pieprz sie,, zmywa”. Mamusia tlumaczy dlaczego ważne jest mycie rączek. (Pogadanka)

  1. Eksperyment ze słoikami i szmatkami

Potrzebujemy dwa słoiki, dwie szmatki – jedna czysta, druga zabrudzona(pomysłowość mamy),wodę. Wykładamy szmatki po jednej do słoika, wlewamy wodę. Zakręcamy słoik i mieszamy nim. Po chwili pokazujemy jaka jest woda w poszczególnych słoikach . Czysta i brudna. Tłumaczymy dziecku dlaczego tak jest i jak bardzo ważna jest czystość i oszczędzanie wody. Również pogadanka.

  1. Zaczarowana masa plastyczna

Zaczarowana masa plastyczna to wspaniała zabawa z efektem WOW na końcu. Same naturalne składniki, błyskawiczne wykonanie i duuuużo frajdy z zabawy! Nie jest to „zwyczajna” masa. Jeśli chcecie zaskoczyć swoją pociechę, sięgnijcie po przepis!

Składniki:

  • szklanka mąki pszennej
  • szklanka sody oczyszczonej (trzy standardowej wielkości opakowania)
  • 1/4 szklanki oleju
  • opcjonalnie barwnik spożywczy

Wszystko dokładnie mieszamy i mamy coś w rodzaju piasku kinetycznego. Masę można przesypywać, ugniatać, robić kulki itd. jednym słowem super się bawić. Kiedy to wszystko już się znudzi, dodajemy „magiczny” składnik – ocet. Między sodą a nim zachodzi reakcja w wyniku, której powstaje widowiskowa piana i nasz piasek zmienia konsystencję.

  1. Brokatowy piasek księżycowy

Przepis:

  • 8 szklanek mąki pszennej
  • 1 szklanka oleju (u nas rzepakowy)
  • opcjonalnie brokat

Mieszamy aż mąka dobrze połączy się z olejem. W wersji bez brokatu piasek jest bezpieczny nawet dla najmłodszych dzieci. Jeśli zamiast oleju rzepakowego dodamy kokosowy piasek będzie także pięknie pachniał.

Zabawy wszelkimi masami usprawniają rączki, pobudzają wyobraźnię, odstresowują i zajmują dzieci na całkiem długo.Te zrobione w domu są zazwyczaj o wiele tańsze niż kupione w sklepie i bezpieczniejsze (prosty, znany nam skład, dzięki czemu nie uczuli i nie podrażni delikatnej skóry dziecka).

5. Kolorowa piana mydlana 

Do zabawy pianą potrzebny jest duży pojemnik (np. na klocki), ręcznik (w razie zbyt intensywnej zabawy  ) no i piana. Do 1/4 szklanki wody dodajemy 2 czubate łyżki płynu do kąpieli oraz odrobinę barwnika spożywczego. Miksujemy (kuchennym mikserem) aż piana będzie w miarę sztywna.  Powtarzamy tyle razy, ile kolorów chcemy uzyskać.

Dziecko może brać pianę w rączki, przekładać z jednej do drugiej, ugniatać, zdmuchiwać, mieszać kolory, szukać w niej ukrytych przedmiotów, wkładać do kubeczków itd. Wszelkie tego typu zabawy- eksperymenty wpierają integrację sensoryczną, rozwój małej motoryki, pobudzają wyobraźnię, odstresowują.

Poniżej linki do ciekawych eksperymentów:

https://www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ&fbclid=IwAR2fY1tLIXw3NPCarfs_V7fYYqF4g5DthoH9rBwAoXDS7YAcqKjQbX8hbEA- 6 najlepszych eksperymentów dla dzieci

 http://kreatywnieaktywnie.pl/category/eksperymenty/ Pomysły na różne eksperymenty z dzieckiem. Każdy znajdzie cos dla siebie J

 

https://www.youtube.com/watch?v=xUXeYx7L3RQ- eksperymenty z wodą

 

 

 

Rekrutacja na rok żłobkowy 2020/2021
Szanowni Rodzice!
Informujemy, że w Zespole Żłobków Miejskich w Szczecinie przygotowujemy majowy nabór związany z odejściem najstarszych grup wiekowych do przedszkoli.
Ogólna liczba wolnych miejsc przewidziana na wrzesień 2020 r.: 662 miejsca.
Liczba wolnych miejsc w poszczególnych żłobkach od 1 września 2020 r. przedstawia się następująco:
Żłobek nr 1 „Muszelka”
ul. Żaglowa 16
(Dąbie)
Rekrutacja wstrzymana
Żłobek nr 2 „Słoneczko”
ul. Kostki Napierskiego 6c
(os. Słoneczne)
48 miejsc
Żłobek nr 3 „Uszatek”
ul. Włościańska 3
(Pomorzany)
60 miejsc
Żłobek nr 5 „Biedronka”
ul. K. Królewicza 69
(Niebuszewo)
70 miejsc
Żłobek nr 6 „Muchomorek”
ul. Mazowiecka 11/12
(Centrum)
86  miejsc
Żłobek nr 7 „Jarzębinka”
ul. Podhalańska 1-3
(Centrum)
120 miejsca
Żłobek nr 8 „Wróbelki”
ul. Niedziałkowskiego 49
(Centrum)
167 miejsc
Żłobek nr 9 „Przy strumyku”
ul. Brytyjska 19
(Warszewo)
83 miejsc
Filia Żłobka nr 9
„Tęczowa Sowa”
ul. Brytyjska 19 (Warszewo)
28 miejsc
Poniżej przedstawiam harmonogram działań związanych z rekrutacją dzieci:
4 maja  2020 r. od godz. 9:00
W żłobkach będą udostępnione listy dzieci wstępnie przyjętych. Informacje można uzyskać u dyrektora żłobka lub po zalogowaniu się w systemie elektronicznego naboru.
Od 4 do 15 maja 2020 r.
Codziennie w godz. 9:00-14:00 trwać będzie kompletowanie dokumentów dzieci wstępnie przyjętych do żłobka. Rodzic w tym terminie powinien potwierdzić gotowość skorzystania z przyznanego miejsca. Niedopełnienie formalności skutkować będzie skreśleniem dziecka z listy przyjętych na rok 2020/2021.
Rodzice, których dziecko zostało wstępnie przyjęte do żłobka, powinni złożyć u dyrektora placówki następujące dokumenty:
– zaświadczenia z zakładów pracy o zatrudnieniu,
– oświadczenia o zamieszkaniu,
– oświadczenie o poddaniu dziecka obowiązkowym szczepieniom ochronnym lub o ich długotrwałym odroczeniu.
W przypadku pozyskania nowych miejsc żłobkowych zasady rekrutacji mogą ulec zmianie.
Agnieszka Rojek
Dyrektor Zespołu Żłobków Miejskich w Szczecinie
Zaproszenie na spektakl on-line

Teatr Lalek „Pleciuga” zaprasza w najbliższy weekend (sobota, niedziela) o godz. 11.00 na spektakl on-line „Jabłoneczka”.

JABŁONECZKA
Jan Wilkowski
wg K. Czernego w tłumaczeniu Jerzego Zaborowskiego

reżyseria: Laura Słabińska
scenografia: Mikołaj Malesza
muzyka: Hubert Połoniewicz
występują:

Marta Łągiewka
Zbigniew Wilczyński
Przemysław Żychowski

Pewnego dnia na leśnej polanie wyrosło z ziemi małe drzewko owocowe – jabłoneczka. Mieszkańcy lasu – lis, jeż, dzięcioł, kret – przyglądali się jej z zaciekawieniem. Z czasem zaczęli przyjaźnić się ze swoją niezwykłą towarzyszką. Przeganiali atakujące ją szkodniki, dotrzymywali jej towarzystwa, czekali na pierwsze jabłka.

„Jabłoneczka” to przedstawienie o dojrzewaniu, przyjaźni oraz cykliczności przyrody. Opowiada o drzewie, które przez przypadek znalazło się w obcym środowisku, ale dzięki opiece leśnych zwierząt oraz ogrodnika mogło zakwitnąć i w końcu urodzić pyszne owoce.

Zmiany, jakie zachodzą w naturze i człowieku, ukazane są na przestrzeni czterech pór roku, pełnych kolorów i dźwięków. Aktorzy, przedstawiając historię oraz mieszkańców lasu, śpiewają piosenki oraz używają malowanych drewnianych lalek. Ich barwna opowieść zawiera przekaz, który uczy dzieci wdzięczności, przyjaźni oraz bezinteresowności. Trzeba zdobyć się na wysiłek, żeby stworzyć coś dobrego.

Żłobek zamknięty do 26 kwietnia 2020r.

Informuję, że w związku z sytuacją epidemiologiczną zamkniecie żłobków zostało przedłużone do 26 kwietnia 2020r. Opłaty za żłobek są wstrzymane do odwołania. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie Zespołu Żłobków Miejskich w Szczecinie: www.zespolzlobkow.szczecin.pl

Propozycje zabaw z dziećmi

 

W tym tygodniu proponujemy dzieciom różnorodne zabawy rozwijające m.in. motorykę dużą i małą, spostrzegawczość, zmysły, zabawy logopedyczne

1) Gimnastyka buzi i języka – naśladowanie odgłosów, dźwięków, gestów, mimiki – ćwiczenia logopedyczne

Konik jedzie na przejażdżkę : pokaż, jak kląska stukając językiem o podniebienie,

Piesek gonił za piłką i bardzo się zmęczył : wysuń język jak najdalej jak dyszący piesek

Huśtawka:  rób językiem jak huśtawka, raz w górę, a raz w dół

Zrób ryjek świnki: wysuń obie wargi do przodu, na górnej wardze połóż słomkę i spróbuj jak najdłużej ją przytrzymać

Naśladuj chomika: przy mocno zaciśniętych wargach wypychaj policzki, raz z lewej, raz z prawej strony

Balonik: Wciągnij powietrze, nadmuchaj policzki, powoli wypuszczaj powietrze, jak z balonika

2) Codzienna poranna gimnastyka 

  1. a) rozgrzewka-  ćwiczenia typu -wymachy ramion, skręty tułowia, marsz w miejscu itp
  2. b) tor przeszkód -projektujemy sami, z tego co mamy, np poduszki, krzesło, zabawki ,apaszki itp
  3. c) taniec do ulubionej muzyki
  4. d) zabawy balonikiem

e)podskoki, przebieżki, skaczące żabki

3) Zabawy utrwalające kolory, otaczającą nas aurę, przyrodę

  1. a) gra piłką w kolory
  2. b) obserwacja pogody przez okno, jak zmienia się przyroda na wiosnę, obserwacja roślin-np wzrostu rzeżuchy, szczypiorku z cebulki, kwitnienie kwiatów

4) Zabawy artystyczne w teatrzyk do ulubionej bajki, książeczki dziecka ,prace  plastyczne do czytanej książeczki , zabawa klockami- budowle przestrzenne
5)  „Wiosna” – zabawa ruchowa do wybranej piosenki np,

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw    spacerujemy po pokoju, w rytm piosenki i co jakiś czas kucamy, udajemy że zrywamy kwiatka, wąchamy go, kichamy a-psik, itp

  1. a) nauka tej piosenki, lub innej wyszukanej przez państwa
  2. b) rozmowa z dzieckiem zjawiskach wiosennych takich  jak: deszczyk, wiatr, pachnące kwiaty, brzęczące owady na łące, itp.
  3. c) wysiewanie nasion kwiatów, sadzonek w doniczki

6) Poznawanie i rozpoznawanie smaków– owoce, warzywa, możemy wspólnie przygotować potrawy z dziećmi, np sałatkę warzywną, owocową, kolorowe kanapki

7) Budowanie domków, garażów, statków z kartonu i wspólna zabawa (np. ozdabianie ich, zabawa tematyczna)

8) Zabawy: a ku-ku, chowanego, baloniku nasz malutki, kółko graniaste, stary niedźwiedź- świetne zabawy ruchowe, które zna każdy maluch

9) Na  czy pod ? – pudełko i np. ulubiony pluszak, zabawka, kolejno ustawiajmy zabawkę na pudełku, obok pudełka, z lewej strony, z prawej strony, przed pudełkiem itd. i kilkakrotnie powtarzajmy przyimki nad, pod, między, przy itp.. A po kilku powtórzeniach spróbuj, zadając pytanie, zachęcić dziecko do samodzielnego określenia miejsca zabawki. Pomoże to właściwie zrozumieć maluchowi znaczenie tych słów i ułatwi orientację w terenie.

10) mniejsze czy większe -z kolorowego papieru powycinajmy koła, kwadraty i trójkąty w różnych rozmiarach. Następnie układajmy je parami obok, żeby dziecko mogło zauważyć różnicę. Kolejnym krokiem jest poproszenie dziecka, by wskazało paluszkiem np. duże koło, a następnie małe i położyło je wewnątrz dużego ( wykorzystujmy różne porównania). Maluch z drobną pomocą rodziców powinien poradzić sobie z tym zadaniem znakomicie. Możemy też do tej zabawy użyć przedmiotów np klocków,  zabawek, kuchennych itp.

11) zamek, domek z koca– zbudujcie z dzieckiem zamek, domek, z koca, może to być zabawa w piknik, domek, zamek królewski- na pewno przyniesie wiele frajdy

12). Zabawa w małego wędkarza– lejemy do wanny lub dużej miski wodę. Wrzucamy kolorowe nakrętki. Mogą to być także zrobione z foli aluminiowej kuleczki które wykonamy razem z naszą pociechą . Dziecko łyżką cedzakową (pożyczoną od mamy z kuchni) wyciąga kolejno kolorowe nakrętki lub kuleczki do przygotowanej obok miseczki. Powodzenia.

13) Praca plastyczna pt.: „Kwiatek”- w formie obrazka do zawieszenia

Pomoce: kartka biała papieru (14x25cm), kubek plastikowy (biały), farbka  (w dowolnym kolorze), sznurek (w kolorze zielonym, do 10cm), sznurek szary (do 20cm), dziurkacz,  blok kolorowy techniczny, klej magic.

Wykonanie: Kubek przecinamy na pół i jedną część malujemy farbką. Po wyschnięciu naklejamy na kartkę (u dołu), powyżej naklejamy zielony sznurek a nad nim wycięte z papieru 5 kółek (w jednym kolorze) a szóste w środku (w innym kolorze). U góry kartki

(na środku) robimy dziurkę (dziurkaczem) i wiążemy sznurek szary na supeł. Obrazek gotowy.