Aktualności

Propozycje zabaw na Wielkanoc

Propozycje zabaw  na Wielkanoc :)

  1. Sadzenie rzeżuchy, owsa
  2. Szukanie schowanych jajek czekoladowych
  3. Robienie „gniazdek” do których zając przyniesie prezenty
  4. Wspólne robienie pisanek
  5. Wielkanocne „czary-mary”. Przed dzieckiem układamy przedmioty kojarzące się z Wielkanocą, np. jajko, zajączek, koszyczek, palemka, pisanka, baranek (ilość przedmiotów powinna być dostosowana do możliwości rozwojowych dziecka). Każdy przedmiot nazywamy, pokazujemy dziecku, następnie rekwizyty zakrywamy np. kocykiem i „czarujemy” (np. czary mary, czary mary, abrakadabra, fokus pokus) i na koniec „czarowania” zabieramy ukradkiem 1 przedmiot (razem z kocykiem) i pytamy- czego brakuje? Zadaniem dziecka jest odgadnięcie brakującego przedmiotu. Dzieci uwielbiają ta zabawę, ćwicząc jednocześnie spostrzegawczość i koncentrację uwagi
  6. Zabawa w zajączkowy tor przeszkód. Można go ułożyć z poduszek, ustawić krzesła lub w dowolny sposób wyznaczyć trasę . Uczestnicy (np. rodzeństwo) pokonują ją np. kicając. Na końcu trasy na zajączka czeka niespodzianka (np. mini- marchewka do schrupania). Wygrywa ten zajączek, któremu uda się pokonać trasę w najkrótszym czasie.
  7. Sensoplastyka na czysto J– jajko. Blat np. stolika dziecka owijamy streczem foliowym spożywczym. Na streczu wyciskaną farbą robimy kształt jajka, na środek wyciskamy kolorowe porcje farby (np. kropki). Następnie zakrywamy to od góry streczem spożywczym (tak, aby nie wyciekała farba) i zabawa gotowa! Dziecko naciska paluszkami na farbę, która rozprowadza się pod streczem tworząc piękne malowidło. Zabawę polecamy również zestresowanym rodzicom, uspokaja! J
  8. Wielkanocne ciepło- zimno. Schowaj kilka wielkanocnych przedmiotów (np. pisanki, jajka czekoladowe) i szukaj razem z dzieckiem, używając zwrotów „ciepło, zimno”, „nad, pod, obok, za Tobą”, aby pomóc dziecku zlokalizować przedmiot. Nagradzaj dla zachęty, np. brawami, naklejką.
  1. Zabawa sensoryczna- znajdź niespodziankę (np. jajko czekoladowe). Do miski wsypujemy np. groch (lub np. piasek kinetyczny, ryż, fasolę), „ukrywamy” w nim kilka np. małych jajeczek czekoladowych. Zadaniem dziecka będzie znaleźć w wśród gruchu ukryte jajeczka. Poprzez zabawę dziecko poznaje różne faktury, rozwija zmysł dotyku. Uwaga- zabawa tylko pod nadzorem osoby dorosłej!
  2. Pogadanka z dzieckiem (ok. 2-3 letnim) na temat świąt.

Układamy rekwizyty (np. koszyczek, pisanki, baranek, zajączek), obrazki na dywanie przed dzieckiem i zadajemy przykładowe pytania: co może być w wielkanocnym koszyczku?, Gdzie zanosi się koszyczek do poświęcenia? Czym możemy ozdobić jajeczka? Opowiadamy jak wg tradycji wyglądają święta, np. Święta Wielkanocne to wyjątkowy czas dla wszystkich chrześcijan. Chrześcijanie to tacy ludzie, którzy wierzą w Pana Boga. I właśnie w te święta są wszystkie te zwyczaje, o których przed chwilką powiedzieliście. Idzie się do kościoła aby poświęcić pokarmy, to jest ten wypełniony koszyk. Tradycją tych świąt jest też robienie pisanek. Jajka możemy ozdobić na różne sposoby, np. pomalować farbkami, wykleić, kolorować flamastrem itp. W poniedziałek Wielkanocy, wszyscy mogą polewać się wodą i nikt się wtedy nie powinien złościć, bo taka jest właśnie tradycja.

Propozycje dla Rodziców J (do samodzielnego zrobienia ozdób wielkanocnych, a także wspólnej zabawy plastyczno- technicznej z dzieckiem)

  1. https://www.superdzieciaczki.pl/2018/03/jak-zrobic-kurczaczka-wielkanocnego-diy.html- 30 pomysłów na zrobienie kurczaczka wielkanocnego J
  2. https://www.superdzieciaczki.pl/2018/03/ozdoby-wielkanocne-jajeczka-wielkanocne.html- 30 pomysłów na jajko wielkanocne J
  3. https://www.superdzieciaczki.pl/2018/03/jak-zrobic-zajaczka-wielkanocnego-diy.html- 40 pomysłów na zajączka wielkanocnego J
  4. https://www.arbuziaki.pl/jak-zrobic-baranka-wielkanocnego-az-24-pomysly/- 24 pomysły jak zrobić baranka wielkanocnego

Wesołych Świąt!

Linki do piosenek i spektakli on-line

Drodzy Rodzice,

Poniżej zamieszczam linki do niektórych piosenek, przy których bawimy się z dziećmi w naszym żłobeczku. Przy tych piosenkach np. tańczymy, bawimy się (zabawy ruchowe), wyciszamy, śpiewamy.

  1. https://www.youtube.com/watch?v=d5kZPs3CVno- piosenka na dzień dobry
  2. https://www.youtube.com/watch?v=FEkZINmim00- biedronka bez ogonka
  3. https://www.youtube.com/watch?v=PhkxYxtsa1k- co baranek je
  4. https://www.youtube.com/watch?v=XRqkAePXbmc- jadą misie
  5. https://www.youtube.com/watch?v=0PrpZBCuCKo- kaczuszki
  6. https://www.youtube.com/watch?v=CJZ6M_4Tjl4- jedzie pociąg z daleka
  7. https://www.youtube.com/watch?v=Wug8EPjIChY- mam chusteczkę haftowaną
  8. https://www.youtube.com/watch?v=1Bl2jvP2lD0- jagódki
  9. https://www.youtube.com/watch?v=3-eNzX7xmFs- my jesteśmy krasnoludki
  10. https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvM- piosenka na wyciszenie
  11. https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI- A ram sam sam
  12. https://www.youtube.com/watch?v=LEl5rLWcNoI&list=PL76Hd0wTz1QyZmVPfxyXy_qjUWtJvNSXH&index=2- Rączki robią klap klap klap- piosenka z pokazywaniem
  13. https://www.youtube.com/watch?v=r8qvgiG0GXA- Noga goni nogę biegają koniki
  14. https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=2- Marsz
  15. https://www.youtube.com/watch?v=RqjXRJN–oY&list=PLGcoLgfPTGkHrihztehFcif7iOMRGu1Xt&index=4- Jak chodzą zwierzątka
  16. https://www.youtube.com/watch?v=RNL5xekCBsI- Dmucha wiatr
  17. https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8- Taniec Mai
  18. https://www.youtube.com/watch?v=v5LvN2m3De8- stary niedźwiedź mocno śpi
  19. https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY- Maszeruje wiosna
  20. https://www.youtube.com/watch?v=EXKUwB5d21I- Wkrótce wiosna
  21. https://www.youtube.com/watch?v=L9axnfRnTbA- jedzie pociąg z dziećmi

 

Piosenki, których uczymy się na j.angielskim :)

https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ   ONE LITTLE FINGER

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw   IF YOURE HAPPY

w.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg  HEAD SHOULDER

Spektakle dla dzieci on- line

Na stronie szczecińskiej Pleciugi, proszę obserwować zakładkę aktualności, umieszczane są tam linki do spektakli dla dzieci on-line na żywo, pierwszy taki spektakl już się odbył w miniony weekend. http://pleciuga.pl/

 

Nowe zdjęcia w galerii

Drodzy Rodzice,

na osłodę tych trudnych dni zamieściłam zdjęcia z ostatnich dni w żłobku. Wszyscy tęsknimy za dziećmi i mamy nadzieję, że się niedługo zobaczymy :)

Propozycje zabaw z dziećmi

Drodzy Rodzice,

jeśli brakuje Wam pomysłów na wspólne spędzenie czasu z dziećmi, mamy dla Was kilka propozycji zabaw. Pierwsze skierowane są do starszych dzieci (od ok. 2 lat) i dotyczą głównie porządku i przestrzegania higieny. Drugie są oparte na dotyku i nazywane są „masażykami”. „Masażyki” polegają na czytaniu zabawnych wierszyków, których treść ilustrowana jest ruchem ręki na ciele. Najwięcej radości przynoszą one maluchom, ale z powodzeniem możemy je stosować u dzieci starszych J.

Zachęcamy  także do wszelkiej innej aktywności z dziećmi (gotowanie, sprzątanie). Jest to również bardzo dobra okazja do nauki  samodzielności, np. samodzielne jedzenie, odpieluchowanie, nauka ubierania się i rozbierania.

Propozycje zabaw będziemy zamieszczać raz w tygodniu, mile widziane wysyłanie zdjęć z ich realizacji J

Zachęcamy również do obejrzenia zabawnego teatrzyku dla dzieci z okazji powitania wiosny w wykonaniu żłobkowych cioć J Link: http://www.laskarzewski.pl/dzien_wiosny_2017.mp4

W następnym tygodniu – propozycje na Wielkanoc!

  1. Zabawa w eksperymenty – dlaczego ważne jest mycie rąk?

Potrzebne rzeczy:

Miska z wodą, pieprz, mydło w płynie.

Do miski z wodą wsypujemy pieprz (pieprz obrazuje brud). Prosimy dziecko aby zanurzyło palec. Pieprz przyklei się do palca. Teraz smarujemy palec dziecka mydłem w płynie i ponownie dziecko zanurza palec w wodzie z pieprzem. Wspólnie obserwujecie co się dzieje i opowiadacie dzieciom dlaczego zaszła taka reakcja oraz dlaczego ważne jest mycie rąk.

  1. Zabawa plastyczna- lornetka

Potrzebne rzeczy:

2 rolki po papierze toaletowym, przybory do ozdabiania, klej, taśma dwustronna, sznurek lub wstążka.

Dziecko z pomocą rodzica ozdabia dwie rolki po papierze toaletowym. Następnie sklejamy je, formując lornetkę i umieszczamy na wstążce, tak aby maluch mógł (pod nadzorem rodzica) ją nosić na szyi. Lornetki mogą przydać się do wielu zabaw np. do motywowania dziecka do utrzymywania porządku: „szukamy” przez lornetkę zaginionych klocków, zabawek i układamy je na swoje miejsce. Lornetka posłuży też dzieciom do zabaw w dżunglę, Dziki Zachód, wyprawy Piratów, do wyglądania przez okno

  1. Zabawa- domowy ogródek

Potrzebne rzeczy:

Doniczka, ziemia, nasiona, warzywa (np. cebula, pietruszka)

Wspólnie z dzieckiem sadzimy wybrane „rzeczy” i obserwujemy jak rosną i się rozwijają (np. jak z cebulki wyrasta szczypiorek, z pietruszki natka, z fasolki łodyga). Tłumaczymy, dlaczego po pracy w „ogrodzie” ważne jest mycie rąk J Oczywiście myjemy wspólnie ręce J

  1. Zabawy w masażyki

„Niezwykły spacer”

Słońce grzeje – kładziemy ciepłe dłonie na plecach  dziecka.

Kroczą słonie –dłońmi ułożonymi w kształt nabieraka odwróconego do góry dnem, w wolnym tempie klepiemy dziecko po plecach.

Biegną konie po betonie –palcami dłoni żywo i rytmicznie uderzamy w plecy dziecka (informujemy dziecko , co w tym momencie robimy).

Tędy płynie sobie rzeczka –najpierw palcem nakreślamy na plecach „koryto rzeczki”, a potem można to zrobić całą dłonią, przesuwając ją wzdłuż kręgosłupa.

Idą panie na szpileczkach –rytmiczny „marsz palców” po plecach opuszkami palców.

„Dziwna pogoda

Jaka dziś pogoda dzieci? -nakreślenie znaku zapytania na plecach dziecka.

Pada bardzo drobny deszczyk –szybkie, leciutkie uderzanie w plecy opuszkami placów. Czujesz dreszczyk? –delikatne, pełne ciepła, uszczypnięcie w okolicach nasady karku dziecka.

Może słońce tutaj świeci? –kreślenie okrężnymi ruchami „świecącego” słońca.

Może deszczyk sobie kropi? –uderzanie opuszkami palców po grzbiecie dziecka (radośnie, z pełnym wyczuciem)

Może niebo już się chmurzy? –delikatny, kolisty masaż pleców

Słońce wyszło, już po burzy –klaśnięcie w dłonie i opuszczenie ich na plecy dziecka (przykładanie ciepłych dłoni do pleców dziecka).

„Rzeczka i deszczyk

Płynie sobie kręta rzeczka –dłonią kreślimy linię (krzywą) na plecach dziecka.

Idzie pani na szpileczkach –opuszkami palców z wyczuciem uderzamy o plecy dziecka.

Z nieba kapie gęsty deszczyk –szybkie uderzanie opuszkami placów.

Czy cię przeszedł dreszczyk? -delikatne uszczypnięcie dziecka lub ucisk w okolicach karku.

„Pajączek”

Wspinał się pajączek po rynnie [kroczymy palcami po plecach dziecka od dołu ku górze].

Spadł wielki deszcz [przykładamy do nich obie dłonie]

i zmył pajączka [szybko przesuwamy dłonie w dół]

Zaświeciło słoneczko [masujemy plecy okrężnym ruchem…].

Wysuszyło pajączka, rynnę i… […aż poczujemy ciepło]

Wspinał się pajączek po rynnie… [zaczynamy od początku]

„Idzie Pani, wietrzyk wieje”

Idzie pani tup tup tup, [uderzamy opuszkami palców o plecy dziecka]

dziadek z laską stuk stuk stuk, [uderzamy opuszkami palców o plecy dziecka]

skacze dziecko hop hop hop, [uderzamy energicznie puszkami palców o plecy dziecka]

żaba robi długi skok. [ilustrujemy długi skok na plecach dziecka]

Wietrzyk wieje fiu fiu fiu, [rysujemy fale na plecach dziecka]

kropi deszczyk chlup chlup chlup, [uderzamy opuszkami palców o plecy dziecka]

a grad w szyby łup łup łup, [uderzamy żywo i energicznie opuszkami palców o plecy dziecka]

Świeci słonko, wieje wietrzyk, pada deszczyk czujesz dreszczyk? [delikatne uszczypnięcie dziecka w okolicach karku].

„Jesień”

Drzewom we włosy dmucha wiatr, [dziecko jest zwrócone do nas plecami, dmuchamy w jego włosy]

A deszczyk kropi: kap, kap, kap. [delikatnie opukujemy jego plecy]

Krople kapią równiuteńko, [głaszczemy dziecko po włosach i  ramionach]

Szepczą cicho: „mój maleńki, [wodzimy opuszkami po plecach dziecka]

Śpij już, śpij, już śpij, już śpij…” [ lekko naciskamy jedno miejsce]

Leci listek, leci przez świat

Gdzieś tam na ziemię cicho spadł. [wędrujemy opuszkami palców dwa razy]

Leci drugi, leci trzeci, Biegną zbierać listki dzieci. [szybko, z wyczuciem stukamy wszystkimi palcami]

No, a potem wszystkie liście układają w piękne kiście. [głaszczemy dziecko po plecach].

Myszka”

Przyszła myszka do braciszka. [ opuszkami palców na plecach dziecka wykonujemy posuwiste i delikatne ruchy]

Tu zajrzała, tam wskoczyła. [ lekko łaskoczemy dziecko za jednym uchem, następnie za drugim]

A na koniec tu się skryła. [wsuwamy rękę za kołnierzyk]

 

Komunikat dotyczący projektów RPO

KOMUNIKAT z dnia  26.03.2020r. dotyczący  projektów realizowanych w ramach RPO WZ 2014-2020. Komunikat dotyczy uczestników projektów:

1/  ”Zwiększenie liczby i dostosowanie miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 w trzech publicznych żłobkach na terenie Szczecina” (Żłobki nr 3, 5 i 7)

2/ „Publiczny Żłobek „Zając Borówka” w Szczecinie” (Żłobek nr 4)

3/ „Nowe miejsca w 3 żłobkach miejskich w Szczecinie – tworzenie warunków do godzenia ról rodzinnych i zawodowych” (Żłobki nr 2, 3 i 6)

  1. Zespół Żłobków Miejskich w Szczecinie informuje, iż w związku ze stanem epidemii i decyzją władz państwowych o zamknięciu żłobków zawieszone zostają opłaty za miesiąc kwiecień 2020 roku wnoszone przez rodziców/opiekunów w ramach tzw. wkładu własnego (dotyczy projektów nr 1 i 3).
  2. Wszelkie zmiany dotyczące statusu uczestników (podjecie zatrudnienia/utrata zatrudnienia – prosimy zgłaszać mailowo na adres biuro@zespolzlobkow.szczecin.pl (dotyczy wszystkich projektów).
  • Uczestnicy, na których ciąży obowiązek podjęcia zatrudnienia w okresie do 3 miesięcy od podpisania umowy udziału w projekcie, a jeszcze tego obowiązku nie wypełnili – w przypadku braku możliwości wypełnienia tego obowiązku z uwagi na obecną sytuację epidemii prosimy o informację mailową na adres biuro@zespolzlobkow.szczecin.pl (dotyczy wszystkich projektów).
  1. Na czas zamknięcia żłobków zostaje wstrzymany obowiązek comiesięcznego dostarczania zaświadczeń o zatrudnieniu (obowiązek ten jest utrzymany w przypadku podjęcia zatrudnienia lub jego utraty – jednak wszelkie informacje/ zaświadczenia prosimy przesyłać wyłącznie mailowo na adres biuro@zespolzlobkow.szczecin.pl )

UWAGA! Wysyłając wiadomość mailową prosimy o wskazanie IMIENIA I NAZWISKA, IMIENIA I NAZWISKA DZIECKA oraz numeru żłobka.

Wszelkie pytania dotyczące realizacji projektów prosimy kierować mailowo na adres:  biuro@zespolzlobkow.szczecin.pl

O wszelkich zmianach w realizacji projektów będziemy Państwa informować za pośrednictwem strony Zespołu Żłobków Miejskich w Szczecinie.

Rodzice dzieci pozostających na kolejny rok nie składają ponownie dokumentów

W związku z licznymi pytaniami informuje, że rodzice dzieci pozostających na kolejny rok szkolny w żłobku (rocznik 2018, 2019) nie muszą składać na ten moment  żadnych dokumentów. W czerwcu będę z Państwem podpisywała nowe umowy o świadczenie usług opiekuńczo- wychowawczych (wówczas trzeba będzie donieść aktualne zaświadczenia z pracy obojga rodziców).

Odpłatność za żłobek

W związku z licznymi Państwa pytaniami informuję, że odpłatność za żłobek w kwietniu została wstrzymana. O wszelkich decyzjach i zmianach będę Państwa na bieżąco informować na tej stronie.

Kontakt z dyrektorem

Informuję, że dyrektorzy żłobków dostali polecenie wykonywania pracy zdalnej w związku z zapobieganiem i zwalczaniem COVID- 19. Kontakt ze mną jest możliwy pod numerem telefonu: 500- 871- 957.

Do końca maja odwołane wszystkie zajęcia dodatkowe, festyny, imprezy , zajęcia otwarte itp.

Zgodnie z wytycznymi, które otrzymałam na zebraniu dyrektorów Zespołu Żłobków Miejskich w Szczecinie informuję, że w związku z koniecznością  minimalizacji ryzyka rozprzestreniania się koronawirusa, wszystkie:

  • zajęcia dodatkowe (angielski, rytmika, zajęcia umuzykalniające)
  • imprezy (np.występy z okazji Dnia Mamy i Taty)
  • festyny (coroczny festyn rodzinny)
  • zajęcia otwarte (wielkanocne dla rodziców)
  • teatrzyki itp.   zostają odwołane do końca maja 2020r.

O wszystkiem będę Państwa, w miarę możliwości na bieżąco informować.